.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرگ تدریجی محیط زیست و آبزیان در سایه ضعف نظارت بر ورود پساب به رودخانه‌ها ؛
عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر اینکه اگر نظارت جدی بر ورود پساب‌ به رودخانه‌ها نشود آینده ناگواری در انتظار محیط زیست و آبزیان دریای خزر خواهد بود، گفت: طی سال‌های اخیر نظارت بر دفع فاضلاب و پساب‌ها کمرنگ‌تر شده است ....
عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر اینکه اگر نظارت جدی بر ورود پساب‌ به رودخانه‌ها نشود آینده ناگواری در انتظار محیط زیست و آبزیان دریای خزر خواهد بود، گفت: طی سال‌های اخیر نظارت بر دفع فاضلاب و پساب‌ها کمرنگ‌تر شده است ....

شمال نیوز:  عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر اینکه اگر نظارت جدی بر ورود پساب‌ به رودخانه‌ها نشود آینده ناگواری در انتظار محیط زیست و آبزیان دریای خزر خواهد بود، گفت: طی سال‌های اخیر نظارت بر دفع فاضلاب و پساب‌ها کمرنگ‌تر شده است.
مرگ تدریجی ابزیان خزر

کمال علی‌پور خنکداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه طی سال‌های اخیر نظارت بر دفع فاضلاب و پساب‌ها کمرنگ شده است، گفت: متاسفانه کنترل مناسبی در مورد ورود پساب به رودخانه‌ها انجام نمی‌شود البته سازمان محیط زیست طی چند سال اخیر اقداماتی انجام داده اما این اقدامات تاکنون اثرگذار و مطلوب نبوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران افزود: به طور قطع اگر در حال حاضر نظارت جدی بر روی ورود پساب‌ها به رودخانه‌ها و دریای خزر نشود آینده ناگواری در انتظار محیط زیست دریای خزر و آبزیان آن خواهد بود.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته پساب تمامی کارخانجات و شرکت‌های شهرک صنعتی بشل سوادکوه وارد رودخانه و سپس روانه دریای خزر می‌شد که با پیگیری‌ها در مجلس نهم 8 تا 10میلیاردتومان اعتبار برای ایجاد تصفیه خانه اختصاص یافت و با این اقدام آلودگی‌های محیط زیستی کاهش و بهره‌گیری مجدد از آب مورد توجه قرار گفت و در تمامی دنیا این مهم مورد توجه قرار می‌گیرد؛ نیاز است در کشور ما هم به این مهم توجه ویژه شود.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست و دستگاه‌های نظارتی و فرمانداری، استانداری و مدیریت‌های شهری و همچنین وزارت صمت و ادارات کل آن در شهرستان‌ها می‌توانند به صورت جدی به این مهم دلسوزانه ورود کنند البته بحث ما تعطیلی کارخانجات نیست بلکه باید برای ایجاد تصفیه‌خانه تلاش کنند و اجازه ندهیم پساب وارد رودخانه‌ها شود.

علی‌پور خنکداری تصریح کرد: متاسفانه در کنار ورود پساب به رودخانه‌ها گردشگران و مسافران هم نکات بهداشتی و فرهنگ استفاده درست از منابع طبیعی را رعایت نمی‌کنند؛ در این رابطه باید برای حفظ زمین، دریا و کوه‌ها که منابع طبیعی است تلاش کنیم و حاکمیت، صدا و سیما و رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی اطلاع‌رسانی مناسب را داشته باشند و به خاطیان تذکر دهند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.